Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Scenariusz lekcji otwartej z j. angielskiego, opracowanej przez mgr Urszulę Zawadzką.

10-01-2023 14:40 eErasmus - upowszechnianie

SCENARIUSZ LEKCJI

Temat:  Do trailers encourage you to watch movies? Czy zwiastuny filmowe zachęcają do obejrzenia filmów?

Cele ogólne:

  • łączenie treści edukacyjnych z różnych dziedzin,
  • kształtowanie umiejętności gromadzenia wiedzy z różnych źródeł, selekcjonowania informacji, twórczego myślenia,
  • kształtowanie umiejętności argumentacji.

Cele szczegółowe:

Uczeń potrafi:

  • zbudować wypowiedź w języku angielskim dotyczącą filmów i ich reklamy w postaci zwiastunów,
  • opisać ilustracje,
  • określać nastroje rozmówcy, wyrażać spekulacje, opisać stereotypy, przedstawiać propozycje,
  • przekazywać informacje innym,
  • słuchać i oglądać ze zrozumieniem, obserwować sytuacje i wyciągać wnioski,
  • współdziałać z kolegami.

Metody pracy:

  • praca indywidualna i praca w grupach dwuosobowych.

Środki dydaktyczne:

  • ilustracje,
  • interaktywny test sprawdzający zrozumienie zwiastuna filmu,
  • sprzęt audiowizualny: komputer, projektor, łącze internetowe konieczne do zastosowania IT,
  • teksty zawierające ćwiczenia do słuchania ze zrozumieniem.

Przebieg zajęć:

  • powitanie, przedstawienie tematu i celu zajęć,
  • rozmowa dotycząca kina, wyboru filmów,
  • opis ilustracji,
  • oglądanie zwiastuna filmowego „Spy”,
  • interaktywny test sprawdzający zrozumienie zwiastuna filmu - test wielokrotnego wyboru

oraz ćwiczenia typu prawda/fałsz,

  • opis stereotypów dotyczących głównego bohatera ( praca i wygląd agenta CIA, relacje w miejscu pracy),
  • określanie nastroju rozmówcy, 
  • formułowanie cech dobrego i nieudanego zwiastuna filmowego,
  • zadanie domowe: korzystając z IT wybrać dowolny zwiastun filmowy i uzasadnić swój wybór.
  • zakończenie lekcji: pożegnanie.