Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

 „DO PIEKŁA I Z POWROTEM W CZTERNASTU SŁOWACH”

06-11-2017 14:57 WSPÓŁPRACA Z UBB



6 listopada 2017 roku klasa 1e wzięła udział w warsztatach akademickich 

„To Hell and Back in Fourteen Words” 

poprowadzonych przez pracownika Katedry Anglistyki ATH w Bielsku -Białej mgr Sławomira Konkola.

 

W naszej szkole gościliśmy nauczyciela z Uniwersytetu w Bielsku-Białej. Rozmawiał o poezji wraz z uczniami klasy 1E. Uczniowie poznali historię Ezry Pounda, amerykańskiego poety, który w swoich pracach opisywał Europę. Klasa nauczyła się analizować niektóre fragmenty wierszy, studiując gramatykę i odniesienia do innych dzieł, na przykład mitów greckich. Wydarzenie pokazało uczniom, jak będą wyglądać klasy uniwersyteckie w przyszłości. Po zajęciach uczniowie pytali o pracę tłumacza i o to, jak dokładnie wyglądają studia na filologii angielskiej.

 

Oto relacja uczestników tego wydarzenia:

 

„On the 6th of November an interesting event took place: we had a special guest in our school. A teacher from the University of Bielsko-Biała came to class 1E and had a conversation about poetry. Everybody was deeply involved in the conversation and although the topic of the poem was not the easiest one, together the whole class discovered what the author might have thought while writing it. We learned the history of Ezra Pound, an American poet who used to describe Europe in his works and was outstandingly interested in it. Despite the difficulties, the class learned how to analyze some parts of poems by studying the grammar and references to other works, Greek myths for example. In fact it was a very useful experience, because it also showed us how univeristy classes will look in the future. After the class, students asked the teacher about the work of a translator and what exactly English philology studies look like.”

 

Wojciech Waluś    Martyna Satława